MUKE PO LAKIRANJU
+5
Zloćko
fusher
miniV8
miro
FILAVU
9 posters
Stranica 1 / 1.
MUKE PO LAKIRANJU
Ovu temu otvaram jer citajuci razne forume vidim da vecina
ljudi zapravo ne razumije proces lakiranja... Sto se tice samog farbanja i
procesa pripreme laik sam, jer se time pocinjem tek baviti, ali vec 1o godina
moj otac radi limariju za jednog vrhunskog lakirera i sva pitanja i probleme
sto su me mucili pitao sam njega. Vidim da ljudi cesto mjesaju sto je to filer
a sto sprickit, sto je to baza a sto akrilna boja, poneki spominju i obicnu
boju, iako ja neznam kakva je to i dal takva uopce postoji, poneki cak zele na
akrilnu boju bacati bezbojni lak, sto mi je nepojmljivo... Neka se niko ne
uvrijedi, ali stvarno zelim otvoriti temu lakiranja gdje ce ljudi moci vidjeti
razliku materijala...
Pa krenimo.....
Šprickit - poneki sprickit poistovjetuju s filerom, ali to zapravo nije isto,
sprickit je kit samo u tekucem stanju, i on sluzi kako bi se poravnale
neravnine poslje kitanja, jer one uvijek ostaju, i nikada se nemoze sa obicnim
kitom nista izravnati kao sprickitom. Sprickit, kako mu i sam naziv kaze se nanosi
spricanjem, on se moze spricati debelo na pripremljenu podlogu, na podlogu
mislim da je odmascena. Neznam jel se nekome ikad dogodilo, ali sprickit zna
usaknuti, tj povuci filer i boju u sebe, i onda vam se pocinju vidjeti svi oni
risevi od šmirgla, bilo mašine bilo ruke, zato ga je najbolje ostaviti 2-3 dana
da odradi, da se dobro osusi, ali nekad i onda zna usaknuti. To se vecinom
dogadja sa losijom kvalitetom i kada se sprica s bazom, kada farbate s akrilom
to se ne dogadja...
Filer - filer je isto u tekucem obliku, vecinom sivkaste boje, moze biti 2K i
1K, naravno uvjek je bolji 2K.. Filer se nanosi nakon sprickita, kako bi se
totalno popunile sve pore i rupice, i on se nanosi u 3 sloja, i to tanko...
Prvi sloj bacite samo maglu, sacekate da matira tj osusi, ili ga osusite fenom
( lagano ), nakon toga pokrijete tanko, ne nalivat, sacekate opet da matira tj
osusi, i onda jos jednom. Filer uvijek ostavite dobro da se osusi, najbolje ga
je ostaviti do sutradan, jer ako nije skroz suh, zna stvarati probleme, a treba
mu dosta dugo da se sasvim osusi, kako sam naveo najbolje sutradan... Ako
farbate bazom filer treba zagladiti sa smirglom 1ooo, znaci krenete lagano,
400, 600, 800, 1000, mozete i 1200, i to sve naravno s vodom, ako farbate sa
akrilom dovoljno je sa 800, znaci opet 400, 600, 800...Nakon filera nanosi se
boja...
Sad malo o bojama....
Vrste boja mogu biti 2k i 1k... 1 k cete tesko naci, sto je i dobro, jer su one
lose, uvjek uzimajte sve 2k jer ne farbate ogradu nego auto, motor ili bilo
koje drugo prijevozno sredstvo...
Baza- moze biti vodena i nitro baza...Vodena je sve vise upotrebljavana jer je
navodno vise ekoloska.. S vodenom bazom treba znati raditi, zato bolje uvijek
trazite nitro bazu.... Ako ste vjest majstor onda to sve znate i ovo necete
citati, ali ako niste, baza se u pravilu razrjeduje 1oo%, znaci na 1dcl baze
ide 1dcl razrjedivaca, ne nitro nikada, uvjek AKRILNI razrjedivac, a posto ste
pocetnik i citate ovo, nemojte nikad bazu razrjediti 1oo%, bolje ju razjedite
5o-7o% jer ce vam biti lakse raditi, pogotovo ako farbate plastiku, jer zna
nagrizati. Baza moze biti obicna, metalik i perla... Naravno sto vise
metala i perle to je baza skuplja... Baza se sprica u pravilu najmanje 3 puta,
znaci ofarbate jednom, sacekate dok ne matira, otprilike 1o min, ovisi o
uvjetima, i tako 3 puta...Kada ofarbate 3 put i kada matira nanosite bazbojni
lak, naravno sa cistom spricom, drugom ili istom opranom...Lak nanosite 2-3
puta, ovisi o vama... U ovakoj vrsti farbanja nema onoga, ajmo smirglat izmedju
farbanje, to ne, ne farbate parket..Kazem za svaki slucaj jer zna bit bisera...
Akrilna boja- akrilna boja moze biti 2k ili 1k, kako sam naveo 1k cete tesko
naci, zato 2k i udri....Akrilna boja je boja koja u sebi sadrzava
kolicine laka, i na nju nejde bezbojni lak, nemoze biti metalik i perla....
Jedina prednost akrilne boje je to sto je jeftinija i to dosta jeftinija od
baze, ali veliki problem je sto brzo matira, izgubi svoj sjaj, moze se on
vratiti poliranjem, ali ipak baza je baza....Kada farbate akrilom, idete tako,
da prvo bacite maglu, onako lagano, i nakon 1o sec krenete farbat, pokrivate
svuda ravnomjerno, nemojte nalivat, jer ako niste vjest majstor procurit ce
vam. Ima 2 vrste akrila, neki ga zovu novi i stari akril, tzv stari akril se moze
debelo nanosti, ali tzv novi ne, novi se nanese magla i jednom tanko i to je
to, a stari se moze, magla, pa tanko, pa opet tanko, pa mozete i opet
tanko...Akrilna boja se razrjeduje tako da na kolicinu od boje i ucvrscivaca
dodate 1o-2o % akrilnog razjedivaca, ovisi o uvjetima... Ukoliko previse
razrjedite boju, ne panicarite ima rjesenje za to, ugrijte dobro predmet koji
farbate, ako farbate kod kuce, stavite ga na sunce da se ugrije, il ako farbate
u komori ugrijte dobro komoru, jer ce se tako boja prije osusit i nece moci
procurit...
Ukoliko niste zadovoljni lakiranjem, imate prasine, curaka, polirku u ruke, i
udri, sve se da ispravit do odredenih granica, samo treba volje i strpljenja...
Prije farbanja bilo kojom vrstom boje, povrsinu uvijek odmastite antisilikonom,
i to tako da brisete mokrim papirom mozete one rucnike papirnate, i odmah
brisete suhim, nakon toga ispusite predmet koji se farba... Ako farbate akrilom
zna se dogoditi da ostanu rupice, to vam je zbog masnoce ili zbog prljave
sprice, a ponekad se zna dogoditi i samo od sebe, nemojte panicarit opet, kada
se osusi cackalicu u ruke i u rupicu malko kapnite boje i ispolirajte...
Poliranje - eh da, taj tezak proces, tezak za onoga ko nezna, uzmete smirgl sa
spuzvom za ekscentricnu brusilicu, uzmete 1ooo, 2ooo, 3ooo i polako....Curke
mozete skinuti spahtlom i smirglom 1ooo, 2ooo... Uvijek pazite da ne progulite,
i naravno uvijek radite s vodom.... Nakon toga, gruba pasta, srednja pasta i
fina pasta, naravno rjetko ko od nas ima financija za kupiti te sve paste, jer
kvalitetna pasta kosta i do 35o kn, zato, gruba pa fina... Nikad nemojte da vam
spuzva za poliranje bude suha, i nemojte na velikim okretajima polirat, krenete
od regulacije 1 pa do 4... Ako vam je spuzva suha ona zagrijava boju i samo ju
mrlja....
Jos jedna bitna stvar, kada ofarbate dio, ostavite ga malo da se stisne, nakon
toga ga iznesite na sunce da se dobro zapekne, ali zapamtite, na suncu se
nikada nece osusiti, zato nakon odredenog vremena, ga vratite u hlad i ostavite
da se ohladi.. Ako imate potrebu polirati nemojte to raditi barem iducih tjedan
dana od lakiranja, neki ce rec ma mozes to i sutradan, ali nemojte, uvjek
ostavite da boja odradi svoj kemijski proces, i da se dobro osusi...
Nadam se da sam nekom barem malko pomogao, i da se nitko nece naljutiti ili
osjecati prozvan, samo zelim pomoci... Lakiranje nije neka nauka, samo treba
znati kako ide proces, i malo prakse, a puno volje... Sprice od 2oo tinjak kuna
su sasvim ok za potrebe vecine nas, a ko ima nek kupi spricu od 4ooo kn. Istina
je, s njom je lakse radit, ali i kosta....
Pozdrav....
ljudi zapravo ne razumije proces lakiranja... Sto se tice samog farbanja i
procesa pripreme laik sam, jer se time pocinjem tek baviti, ali vec 1o godina
moj otac radi limariju za jednog vrhunskog lakirera i sva pitanja i probleme
sto su me mucili pitao sam njega. Vidim da ljudi cesto mjesaju sto je to filer
a sto sprickit, sto je to baza a sto akrilna boja, poneki spominju i obicnu
boju, iako ja neznam kakva je to i dal takva uopce postoji, poneki cak zele na
akrilnu boju bacati bezbojni lak, sto mi je nepojmljivo... Neka se niko ne
uvrijedi, ali stvarno zelim otvoriti temu lakiranja gdje ce ljudi moci vidjeti
razliku materijala...
Pa krenimo.....
Šprickit - poneki sprickit poistovjetuju s filerom, ali to zapravo nije isto,
sprickit je kit samo u tekucem stanju, i on sluzi kako bi se poravnale
neravnine poslje kitanja, jer one uvijek ostaju, i nikada se nemoze sa obicnim
kitom nista izravnati kao sprickitom. Sprickit, kako mu i sam naziv kaze se nanosi
spricanjem, on se moze spricati debelo na pripremljenu podlogu, na podlogu
mislim da je odmascena. Neznam jel se nekome ikad dogodilo, ali sprickit zna
usaknuti, tj povuci filer i boju u sebe, i onda vam se pocinju vidjeti svi oni
risevi od šmirgla, bilo mašine bilo ruke, zato ga je najbolje ostaviti 2-3 dana
da odradi, da se dobro osusi, ali nekad i onda zna usaknuti. To se vecinom
dogadja sa losijom kvalitetom i kada se sprica s bazom, kada farbate s akrilom
to se ne dogadja...
Filer - filer je isto u tekucem obliku, vecinom sivkaste boje, moze biti 2K i
1K, naravno uvjek je bolji 2K.. Filer se nanosi nakon sprickita, kako bi se
totalno popunile sve pore i rupice, i on se nanosi u 3 sloja, i to tanko...
Prvi sloj bacite samo maglu, sacekate da matira tj osusi, ili ga osusite fenom
( lagano ), nakon toga pokrijete tanko, ne nalivat, sacekate opet da matira tj
osusi, i onda jos jednom. Filer uvijek ostavite dobro da se osusi, najbolje ga
je ostaviti do sutradan, jer ako nije skroz suh, zna stvarati probleme, a treba
mu dosta dugo da se sasvim osusi, kako sam naveo najbolje sutradan... Ako
farbate bazom filer treba zagladiti sa smirglom 1ooo, znaci krenete lagano,
400, 600, 800, 1000, mozete i 1200, i to sve naravno s vodom, ako farbate sa
akrilom dovoljno je sa 800, znaci opet 400, 600, 800...Nakon filera nanosi se
boja...
Sad malo o bojama....
Vrste boja mogu biti 2k i 1k... 1 k cete tesko naci, sto je i dobro, jer su one
lose, uvjek uzimajte sve 2k jer ne farbate ogradu nego auto, motor ili bilo
koje drugo prijevozno sredstvo...
Baza- moze biti vodena i nitro baza...Vodena je sve vise upotrebljavana jer je
navodno vise ekoloska.. S vodenom bazom treba znati raditi, zato bolje uvijek
trazite nitro bazu.... Ako ste vjest majstor onda to sve znate i ovo necete
citati, ali ako niste, baza se u pravilu razrjeduje 1oo%, znaci na 1dcl baze
ide 1dcl razrjedivaca, ne nitro nikada, uvjek AKRILNI razrjedivac, a posto ste
pocetnik i citate ovo, nemojte nikad bazu razrjediti 1oo%, bolje ju razjedite
5o-7o% jer ce vam biti lakse raditi, pogotovo ako farbate plastiku, jer zna
nagrizati. Baza moze biti obicna, metalik i perla... Naravno sto vise
metala i perle to je baza skuplja... Baza se sprica u pravilu najmanje 3 puta,
znaci ofarbate jednom, sacekate dok ne matira, otprilike 1o min, ovisi o
uvjetima, i tako 3 puta...Kada ofarbate 3 put i kada matira nanosite bazbojni
lak, naravno sa cistom spricom, drugom ili istom opranom...Lak nanosite 2-3
puta, ovisi o vama... U ovakoj vrsti farbanja nema onoga, ajmo smirglat izmedju
farbanje, to ne, ne farbate parket..Kazem za svaki slucaj jer zna bit bisera...
Akrilna boja- akrilna boja moze biti 2k ili 1k, kako sam naveo 1k cete tesko
naci, zato 2k i udri....Akrilna boja je boja koja u sebi sadrzava
kolicine laka, i na nju nejde bezbojni lak, nemoze biti metalik i perla....
Jedina prednost akrilne boje je to sto je jeftinija i to dosta jeftinija od
baze, ali veliki problem je sto brzo matira, izgubi svoj sjaj, moze se on
vratiti poliranjem, ali ipak baza je baza....Kada farbate akrilom, idete tako,
da prvo bacite maglu, onako lagano, i nakon 1o sec krenete farbat, pokrivate
svuda ravnomjerno, nemojte nalivat, jer ako niste vjest majstor procurit ce
vam. Ima 2 vrste akrila, neki ga zovu novi i stari akril, tzv stari akril se moze
debelo nanosti, ali tzv novi ne, novi se nanese magla i jednom tanko i to je
to, a stari se moze, magla, pa tanko, pa opet tanko, pa mozete i opet
tanko...Akrilna boja se razrjeduje tako da na kolicinu od boje i ucvrscivaca
dodate 1o-2o % akrilnog razjedivaca, ovisi o uvjetima... Ukoliko previse
razrjedite boju, ne panicarite ima rjesenje za to, ugrijte dobro predmet koji
farbate, ako farbate kod kuce, stavite ga na sunce da se ugrije, il ako farbate
u komori ugrijte dobro komoru, jer ce se tako boja prije osusit i nece moci
procurit...
Ukoliko niste zadovoljni lakiranjem, imate prasine, curaka, polirku u ruke, i
udri, sve se da ispravit do odredenih granica, samo treba volje i strpljenja...
Prije farbanja bilo kojom vrstom boje, povrsinu uvijek odmastite antisilikonom,
i to tako da brisete mokrim papirom mozete one rucnike papirnate, i odmah
brisete suhim, nakon toga ispusite predmet koji se farba... Ako farbate akrilom
zna se dogoditi da ostanu rupice, to vam je zbog masnoce ili zbog prljave
sprice, a ponekad se zna dogoditi i samo od sebe, nemojte panicarit opet, kada
se osusi cackalicu u ruke i u rupicu malko kapnite boje i ispolirajte...
Poliranje - eh da, taj tezak proces, tezak za onoga ko nezna, uzmete smirgl sa
spuzvom za ekscentricnu brusilicu, uzmete 1ooo, 2ooo, 3ooo i polako....Curke
mozete skinuti spahtlom i smirglom 1ooo, 2ooo... Uvijek pazite da ne progulite,
i naravno uvijek radite s vodom.... Nakon toga, gruba pasta, srednja pasta i
fina pasta, naravno rjetko ko od nas ima financija za kupiti te sve paste, jer
kvalitetna pasta kosta i do 35o kn, zato, gruba pa fina... Nikad nemojte da vam
spuzva za poliranje bude suha, i nemojte na velikim okretajima polirat, krenete
od regulacije 1 pa do 4... Ako vam je spuzva suha ona zagrijava boju i samo ju
mrlja....
Jos jedna bitna stvar, kada ofarbate dio, ostavite ga malo da se stisne, nakon
toga ga iznesite na sunce da se dobro zapekne, ali zapamtite, na suncu se
nikada nece osusiti, zato nakon odredenog vremena, ga vratite u hlad i ostavite
da se ohladi.. Ako imate potrebu polirati nemojte to raditi barem iducih tjedan
dana od lakiranja, neki ce rec ma mozes to i sutradan, ali nemojte, uvjek
ostavite da boja odradi svoj kemijski proces, i da se dobro osusi...
Nadam se da sam nekom barem malko pomogao, i da se nitko nece naljutiti ili
osjecati prozvan, samo zelim pomoci... Lakiranje nije neka nauka, samo treba
znati kako ide proces, i malo prakse, a puno volje... Sprice od 2oo tinjak kuna
su sasvim ok za potrebe vecine nas, a ko ima nek kupi spricu od 4ooo kn. Istina
je, s njom je lakse radit, ali i kosta....
Pozdrav....
FILAVU- Aktivni Član
- Broj komentara : 154
Registration date : 21.05.2012
miro- 3 GEMIŠTA NE MOGU MI NIŠTA
- Broj komentara : 1648
Age : 47
Lokacija : zagreb
Registration date : 25.11.2009
Re: MUKE PO LAKIRANJU
ovo ide u sticki...
svaka čast na trudu za ovo napisati... ovo je dobar how to!
procitajte svi koji mislite nekaj lakirati sami
svaka čast na trudu za ovo napisati... ovo je dobar how to!
procitajte svi koji mislite nekaj lakirati sami
miniV8- Administrator
- Broj komentara : 5166
Age : 40
Lokacija : zagreb
Registration date : 20.07.2009
Re: MUKE PO LAKIRANJU
svaki proizvođač tjera svoju politiku tako da uvjek se posavjetujte s katalozima proizvođača...
fusher- SPAMER
- Broj komentara : 3006
Lokacija : glavica donja
Registration date : 17.01.2011
Re: MUKE PO LAKIRANJU
Svaka čast na tekstu sve je lijepo objašnjeno
Zloćko- MODERATOR SPAMER
- Broj komentara : 6968
Age : 40
Lokacija : Spammergrad
Registration date : 14.12.2010
Re: MUKE PO LAKIRANJU
cestitke na lekciji.. stvarno je korisno.......
fico750leImotski- Aktivni Član
- Broj komentara : 321
Age : 30
Lokacija : Imotski
Registration date : 15.10.2011
Re: MUKE PO LAKIRANJU
hvala na cestitkama...neko ce mozda reci da nisam u pravu, ali to su informacije koje sam ja naucio od prijatelja lakirera,i za sada sam ih koristio i nikada nisam imao problema...ima tu jos dosta toga sto se moze reci, sto se tice skidanja boje, uspricavanja, ili farbanja samo fleke...al to cemo drugom prilikom, nadam se uskoro, pokusat i neke skice pokazat....
pozdrav.....
pozdrav.....
FILAVU- Aktivni Član
- Broj komentara : 154
Registration date : 21.05.2012
puyolov tata- DEDA NA FORUMU
- Broj komentara : 3802
Lokacija : Samobor
Registration date : 04.04.2009
Re: MUKE PO LAKIRANJU
Jos poneki
problemi....
Je li vam se
ikad dogodilo da pocmete nesto pripremati za farbanje i ne znate sto bi sa
starom bojom, ako radite ficeke sigruno je...Dakle ako vidite da je boja
ispucala, da se guli, skidajte sve do golog lima, tj ako radite starije vozilo
skidajte svakako to golog lima.. To cete najlakse i najjeftinije napravit fenom
( sto grije do 6oo C) ili letlampom i špahtlom...Dobro ugrijete i lagano
gulite...Kada ogulite i zagladite sve, pokrpajte sve neravnine s armaturnim
kitom, te ih zagladite, nakon toga
nanesite 2k primer za kovine ( spricanjem ), 2 ruke tanko... Poslje primera bi
trebao ici sprickit, ali ako su manje neravnine ne morate, nego samo filer i
bojanje...
Uspricavanje-
ukoliko je auto farban bazom i ne mozete nikako pogoditi istu nijansu boje,
postoji rjesenje zvano uspricavanje.
Uspricavanje se vrsi tako da samo povrsinu koja je bila ostecena pripremite za
farbanje, a ostatak matirate šmirglom 2ooo. Taj dio u fileru ofarbate jedanput
u bazu, drugi put kad spricate bazu malo povecate fleku, ali vrlo malo, tako i
treci put ponovo povecate, nakon toga nanesete na sve bezbojni lak. Ukoliko se radi o cijelim vratima, morat cete
uspricavat i dio blatobrana i dio zadnje stranice, kako vam se nebi primjetila
razlika u boji, ona ce postojati ali ce biti teze uocljiva.
Popravak
manjih povrsina – doslo je do ostecenja, ili do izbijanja hrđe i htjeli bi to
popraviti, a ne znate kako. Osteceni dio pripremite za lakiranje, ostatak
matirate smirglom 2ooo, auto zastitite najlonom ili papirom da magla ne leti po
njemu, jedino dio koji farbate ostavite ne zasticen, nakon toga pripremljeni
dio zafarbate i to tako da spricate samo po njemu, dakle ne spricate cjeli dio
auta na kojem je ostecenje, nego samo osteceni dio.. Nemojte slucajno ljepiti
krep traku oko tog ostecenog dijela, jer ce se poznati crte tj zadebljanje,
ostavite ga slobodnog i kasnije samo ispolirajte cijeli taj dio. Npr. Farbate fleku
na vratima, zastitite cjeli auto, vrata ostavite ne zasticena ( naravno
zastitite staklo i lajsne ), te ih matirate smirglom 2ooo, nakon toga
pripremite osteceni dio, zagladite, te ga ofarbate. Ne brinite se ako magla
leti po cijelim vratima, to je normalno, kasnije to ispolirate grubom pastom, i
to je to...
Opcenito o
pripremi vozila
Nanjeli ste
armaturni kit i uporno ga smirglate i ostaju vam ne ravnine, NIKAD ne
smirglajte golom rukom, uzmite drzac smirgle ili neko obicno ravno drvo i njime
smirglajte. Ukoliko se radi o zaobljenom dijelu, onda uzmite komad ravne gume,
ili nekog drugom gibljivog materijala, u prodavaonicama boje za vozila imate
kupit te gumene spahtlice, koje dobro dodju i kod kitovanja neravnina. Nikad
nemojte reci ma dobro je to, rupica jedna dvije, nije bitno, nemojte, dajte si
jos 2o minuta vremena i poravnajte te rupice, ako treba kitajte ih 1oo puta,
ali neka ih ne bude, vjerujte isplati se jako...
Jos o
vozilima.....
Zastita
podvozja – nasi starci su koristili kobit, jer su bili prisiljeni, ali mi
nismo, u svakoj prodavaonici auto boje imate za kupiti dihtmasu iliti masu za
brtvljenje koja se nanosi cetkom i relativno je elasticna. Ona se nanosi na
spojeve lima jer zatvara sve rupe i rupice. Na nju se kasnije nanosi bitumen,
crni ili sivi, spricanjem ili cetkom. Nemojte nikad na spojeve lima na podvozju
stavljati kit, jer on nije fleksibilan, bolje vam je dihtmasa, kosta 1oo kn 1
kg, a to je dovoljno za cijelog ficu...
Jedna osobna
preporuka, ukoliko se vec spremate farbati ficu, po polovici praga zaljepite
krep traku uzduz vozila, i tako cjeli krug, i ispod zadnjeg i ispod prednjeg
branika, te ih prije farbanje ospricajte bitumenom, i nakon toga farbajte. Kako
mozete primjetiti na vecini vozila hrdja prvo izbija na tim dijelovima, jer su
ti dijelovi pod stalnim opterecenjem vode, kamencica, zemlje. Boja nema
dovoljnu tvrdocu i cesto probija hrđa, kako bi to izbjegli, ili odgodili
izbijanje hrdje, taj dio ospricajte bitumenom jer on daje odredenu tvrdocu (
otporan na udarce kamencica, vodu), a moze se lakirati....
Prije samog
lakiranja ispustite vodu iz kompresora, jer se zna dogoditi da voda udje u
spricu kroz zrak i napravi vam probleme. Prostor u kojem cete lakirati obavezno
ocistite, i isperite vodom, dobro ga nakvasite, jer voda sprjecava podizanje
prasine, u odredenoj granici, zatvorite sve prozore da ne bude propuh i nakon
farbanje odma napustite prostoriju, da ne dizete prasinu. Znam da ste
nestrpljivi kako je farbanje ispalo, ali izadjite i molite Boga da je dobro... Najidealniji
uvjeti su na temperaturi +20, ali to nemate tokom cijele godine, zato morate
uvjete prilagoditi sebi...
Imao sam
prilike raditi s dosta lakirera, i ima ih svakakvih vjerujte. Kupio sam Seat
ibizu 2009 godiste, novi model, slupanu, popravio je i odlucio je sam
farbati... Ispala je odlicno, za moje uvjete odlicno, da sam platio komoru
ispala bi jos bolje ali eto, za drugi put znam.... Jedan primjer tzv. lakirera,
trebalo je farbati cijelu skodu feliciu, zelana metalik boja, covjek je dosao i
reko nema problema, to je maciji kasalj, on to odradi bez po muke.... Kada se
auto vratio s lakiranja ja sam bio iznenadjen, ali neugodno, jer covjek sebe
naziva lakirerom, ja bi njega prije nazvao madionicarom, covjek je ofarbao auto
sa kg boje, a za taj posao je trebalo min 2 kg boje, na mjestima se nazirao gol
lim, nije se udostojao sagniti i
ofarbati prag od ispod, a o prasini i da ne pricam. Auto je bio jedino dobar
ako bas jako svrbe ledja pa ste se mogli počešati na boju.
Ne zelim
omalovazavat nikog, ali nemojte se nazivati lakirerima ako ne znate taj posao,
jako malo ljudi ga stvarno zna... Ja sebe ne nazivam lakirerom, nit cu to ikad
biti, za to se ide u skolu 3 godine, i ide se na praksu...
Hocu vam
reci, da bolje probate sami, ako imate imalo volje i strpljenja, nego da bacite
novce, i odvezete nekom auto da vam ga ofarba za neku sitnu lovu...
Dobrog
farbanja za sitnu lovu nema, sve to košta....
Zato
spahtlice i smirgl u ruke i udrite.... Sve se da samo kad se hoce....
Volje, volje
i volje.....
problemi....
Je li vam se
ikad dogodilo da pocmete nesto pripremati za farbanje i ne znate sto bi sa
starom bojom, ako radite ficeke sigruno je...Dakle ako vidite da je boja
ispucala, da se guli, skidajte sve do golog lima, tj ako radite starije vozilo
skidajte svakako to golog lima.. To cete najlakse i najjeftinije napravit fenom
( sto grije do 6oo C) ili letlampom i špahtlom...Dobro ugrijete i lagano
gulite...Kada ogulite i zagladite sve, pokrpajte sve neravnine s armaturnim
kitom, te ih zagladite, nakon toga
nanesite 2k primer za kovine ( spricanjem ), 2 ruke tanko... Poslje primera bi
trebao ici sprickit, ali ako su manje neravnine ne morate, nego samo filer i
bojanje...
Uspricavanje-
ukoliko je auto farban bazom i ne mozete nikako pogoditi istu nijansu boje,
postoji rjesenje zvano uspricavanje.
Uspricavanje se vrsi tako da samo povrsinu koja je bila ostecena pripremite za
farbanje, a ostatak matirate šmirglom 2ooo. Taj dio u fileru ofarbate jedanput
u bazu, drugi put kad spricate bazu malo povecate fleku, ali vrlo malo, tako i
treci put ponovo povecate, nakon toga nanesete na sve bezbojni lak. Ukoliko se radi o cijelim vratima, morat cete
uspricavat i dio blatobrana i dio zadnje stranice, kako vam se nebi primjetila
razlika u boji, ona ce postojati ali ce biti teze uocljiva.
Popravak
manjih povrsina – doslo je do ostecenja, ili do izbijanja hrđe i htjeli bi to
popraviti, a ne znate kako. Osteceni dio pripremite za lakiranje, ostatak
matirate smirglom 2ooo, auto zastitite najlonom ili papirom da magla ne leti po
njemu, jedino dio koji farbate ostavite ne zasticen, nakon toga pripremljeni
dio zafarbate i to tako da spricate samo po njemu, dakle ne spricate cjeli dio
auta na kojem je ostecenje, nego samo osteceni dio.. Nemojte slucajno ljepiti
krep traku oko tog ostecenog dijela, jer ce se poznati crte tj zadebljanje,
ostavite ga slobodnog i kasnije samo ispolirajte cijeli taj dio. Npr. Farbate fleku
na vratima, zastitite cjeli auto, vrata ostavite ne zasticena ( naravno
zastitite staklo i lajsne ), te ih matirate smirglom 2ooo, nakon toga
pripremite osteceni dio, zagladite, te ga ofarbate. Ne brinite se ako magla
leti po cijelim vratima, to je normalno, kasnije to ispolirate grubom pastom, i
to je to...
Opcenito o
pripremi vozila
Nanjeli ste
armaturni kit i uporno ga smirglate i ostaju vam ne ravnine, NIKAD ne
smirglajte golom rukom, uzmite drzac smirgle ili neko obicno ravno drvo i njime
smirglajte. Ukoliko se radi o zaobljenom dijelu, onda uzmite komad ravne gume,
ili nekog drugom gibljivog materijala, u prodavaonicama boje za vozila imate
kupit te gumene spahtlice, koje dobro dodju i kod kitovanja neravnina. Nikad
nemojte reci ma dobro je to, rupica jedna dvije, nije bitno, nemojte, dajte si
jos 2o minuta vremena i poravnajte te rupice, ako treba kitajte ih 1oo puta,
ali neka ih ne bude, vjerujte isplati se jako...
Jos o
vozilima.....
Zastita
podvozja – nasi starci su koristili kobit, jer su bili prisiljeni, ali mi
nismo, u svakoj prodavaonici auto boje imate za kupiti dihtmasu iliti masu za
brtvljenje koja se nanosi cetkom i relativno je elasticna. Ona se nanosi na
spojeve lima jer zatvara sve rupe i rupice. Na nju se kasnije nanosi bitumen,
crni ili sivi, spricanjem ili cetkom. Nemojte nikad na spojeve lima na podvozju
stavljati kit, jer on nije fleksibilan, bolje vam je dihtmasa, kosta 1oo kn 1
kg, a to je dovoljno za cijelog ficu...
Jedna osobna
preporuka, ukoliko se vec spremate farbati ficu, po polovici praga zaljepite
krep traku uzduz vozila, i tako cjeli krug, i ispod zadnjeg i ispod prednjeg
branika, te ih prije farbanje ospricajte bitumenom, i nakon toga farbajte. Kako
mozete primjetiti na vecini vozila hrdja prvo izbija na tim dijelovima, jer su
ti dijelovi pod stalnim opterecenjem vode, kamencica, zemlje. Boja nema
dovoljnu tvrdocu i cesto probija hrđa, kako bi to izbjegli, ili odgodili
izbijanje hrdje, taj dio ospricajte bitumenom jer on daje odredenu tvrdocu (
otporan na udarce kamencica, vodu), a moze se lakirati....
Prije samog
lakiranja ispustite vodu iz kompresora, jer se zna dogoditi da voda udje u
spricu kroz zrak i napravi vam probleme. Prostor u kojem cete lakirati obavezno
ocistite, i isperite vodom, dobro ga nakvasite, jer voda sprjecava podizanje
prasine, u odredenoj granici, zatvorite sve prozore da ne bude propuh i nakon
farbanje odma napustite prostoriju, da ne dizete prasinu. Znam da ste
nestrpljivi kako je farbanje ispalo, ali izadjite i molite Boga da je dobro... Najidealniji
uvjeti su na temperaturi +20, ali to nemate tokom cijele godine, zato morate
uvjete prilagoditi sebi...
Imao sam
prilike raditi s dosta lakirera, i ima ih svakakvih vjerujte. Kupio sam Seat
ibizu 2009 godiste, novi model, slupanu, popravio je i odlucio je sam
farbati... Ispala je odlicno, za moje uvjete odlicno, da sam platio komoru
ispala bi jos bolje ali eto, za drugi put znam.... Jedan primjer tzv. lakirera,
trebalo je farbati cijelu skodu feliciu, zelana metalik boja, covjek je dosao i
reko nema problema, to je maciji kasalj, on to odradi bez po muke.... Kada se
auto vratio s lakiranja ja sam bio iznenadjen, ali neugodno, jer covjek sebe
naziva lakirerom, ja bi njega prije nazvao madionicarom, covjek je ofarbao auto
sa kg boje, a za taj posao je trebalo min 2 kg boje, na mjestima se nazirao gol
lim, nije se udostojao sagniti i
ofarbati prag od ispod, a o prasini i da ne pricam. Auto je bio jedino dobar
ako bas jako svrbe ledja pa ste se mogli počešati na boju.
Ne zelim
omalovazavat nikog, ali nemojte se nazivati lakirerima ako ne znate taj posao,
jako malo ljudi ga stvarno zna... Ja sebe ne nazivam lakirerom, nit cu to ikad
biti, za to se ide u skolu 3 godine, i ide se na praksu...
Hocu vam
reci, da bolje probate sami, ako imate imalo volje i strpljenja, nego da bacite
novce, i odvezete nekom auto da vam ga ofarba za neku sitnu lovu...
Dobrog
farbanja za sitnu lovu nema, sve to košta....
Zato
spahtlice i smirgl u ruke i udrite.... Sve se da samo kad se hoce....
Volje, volje
i volje.....
FILAVU- Aktivni Član
- Broj komentara : 154
Registration date : 21.05.2012
Re: MUKE PO LAKIRANJU
sve stima i sve drzi vodu ali principa rada ima uvjek drukcijih i razlicitih tehnika i sve ima svoje ovo je objasnjeno ali kako fuser kaze sve ovisi od proizvodaca do proizvodaca i jos jedno zasto nebi mogao bezbojni lak preko akrilne boje i ovo za betumen ti nedrzi vodu jer se lakira sa bodiyem koji se moze prelakirati kobit nagriza bilo kakva boja i uvjek je drukcja nijansa preko kobita
Re: MUKE PO LAKIRANJU
vecinom su svi materijali isti... na nijednom proizvodu ne pise nista previse drugacije, eventualno omjer ucvrscivaca i boje.... Ako ima odredeni redosljed kako ide ne mozete vi sad filer debelo nanosit, jer je to neki super skupi filer, mislim mozete, ali koja svrha toga, ako vec radite radite kako treba.... A sto se tice bezbojnog laka na akril, to mi stvarno nije jasno zasto bi netko radio, koja svrha.... sto se dobije time??? neki bolji sjaj ili zastita??? To vam nije nista jeftinije, nego ispod ljepo baza pa lak... Ako je nesto predvideno da ide s necim onda se toga treba pridrzavat.... Ja jednostavno ne vidim svrhu toga... Moze se to, ali je meni to nepojmljivo zbog cega to raditi??? Mozete vi na gol lim spricati bezbojni lak, mozete i na sprickit, na bilo sta to stoji, samo koliko je to dugotrajno to je pitanje..... I nema neke ekonomske racunice... Litra akrilne boje ( kamionski program ), znaci najjefriniji, sa ucvrscivacem kosta 200 kn, i kad to pomjesate jedno s drugim + razrjedivac imate oko 1,5 l boje.... A litra baze kosta oko 260 kn i mijesa se 1oo %, i kada to pomjesate imate 2 l boje... Mislim ako cete na oboje nanostiti bezbojni lak, onda radite kako treba i kako je proizvodac napisao....
ljep pozdrav....
ljep pozdrav....
FILAVU- Aktivni Član
- Broj komentara : 154
Registration date : 21.05.2012
Re: MUKE PO LAKIRANJU
i sto za bitumen ne drzi vodu???? to nisam razumio.... kobit se uopce ne treba koristiti...a bitumen bude sive boje kao filer i moze se lakirati s bilo cime, i nijansa bude identicna.... ja cu to raditi kod sebe na fici, pa cu vam slikati, da vidite i sami da se ne primjeti razlika u boji niti nista.....
FILAVU- Aktivni Član
- Broj komentara : 154
Registration date : 21.05.2012
Re: MUKE PO LAKIRANJU
svakakve kritike su dobro dosle, tu smo da naucimo jedni druge nesta, ja sam relativno mlad i mozda se nisam susreo s nekim problemima s kojima vi jeste sto se tice farbanja.... ja znam kako smo mi do sad radili i da je uvjek bilo dobro i nikad nije bilo nikakvih problema.... otac mi je autolimar i radi u struci vec 35 godina, susreo se s puno problema, tako da sam puno toga naucio od njega....
FILAVU- Aktivni Član
- Broj komentara : 154
Registration date : 21.05.2012
Re: MUKE PO LAKIRANJU
nisam pobrkao, procitajte post.... BITUMEN sivi ili crni, nanosi se cetkom ili se sprica, i moze se bez problema lakirati....Kobit je vise kao smola i koristio se prije 3o godina, jer nije bilo nista drugo ... a bitumen se koristi bas za podvozja, to mu je tvornicka namjena....
FILAVU- Aktivni Član
- Broj komentara : 154
Registration date : 21.05.2012
Re: MUKE PO LAKIRANJU
http://www.seles.hr/hr-hr/proizvodi/10021/zastite-podvozja
navedeni proizvod, naziv bitumen, mozda je boje kao kobit, neznam, nisam upoznat s njim, ali bitumen nije kobit, ovo je nesto slicno vasem BODY-u i moze se lakirati, 1oo posto, provjereno je.... bitumen kosta oko 50-tak kuna, koristim bas ovaj selesov i mogu reci da sam zadovoljan...
navedeni proizvod, naziv bitumen, mozda je boje kao kobit, neznam, nisam upoznat s njim, ali bitumen nije kobit, ovo je nesto slicno vasem BODY-u i moze se lakirati, 1oo posto, provjereno je.... bitumen kosta oko 50-tak kuna, koristim bas ovaj selesov i mogu reci da sam zadovoljan...
FILAVU- Aktivni Član
- Broj komentara : 154
Registration date : 21.05.2012
Re: MUKE PO LAKIRANJU
covjece to su oni tako preveli jer nemaju blage znas sta je bitumen i ja radim sa selesovim proizvodima odi tamo i neka ti daju bodi za lakiranje koji se moze prelakirati imas i kobit sta ti kazes i taj betumen samo sta betumen i kobit je isto i oba dvoje su crni i to se nikada ne stvrdne uvjek je kao da nije suh i na dodir mekan
Re: MUKE PO LAKIRANJU
AAAAARRRRGggHhhHhh!!!!
bole me uši tj oči!! je*o vas trgovački naziv! čitajte što piše u katalogu! jel digitron ime tvornice il proizvoda?
bole me uši tj oči!! je*o vas trgovački naziv! čitajte što piše u katalogu! jel digitron ime tvornice il proizvoda?
fusher- SPAMER
- Broj komentara : 3006
Lokacija : glavica donja
Registration date : 17.01.2011
Re: MUKE PO LAKIRANJU
pricao sam danas s lakirerom i pitam ga za bitumen, kaze mi on moze se bitumenom, nije nista sporno, al da je bodyem bolje, jer je kvalitetniji, tako da dr. damba bili ste u pravu, mislim obojica smo u pravu, al vasa varijanta je kvalitetnija, tako da spricajte s bodyem kvalitetniji je...
fusheru sto se tice digitrona, imam i ja pitanje što su to gedore???
fusheru sto se tice digitrona, imam i ja pitanje što su to gedore???
FILAVU- Aktivni Član
- Broj komentara : 154
Registration date : 21.05.2012
Re: MUKE PO LAKIRANJU
eto vidiš...
a vi se tu trgate oko proizvoda na bazi umjetnih i prirodnih smola...
a vi se tu trgate oko proizvoda na bazi umjetnih i prirodnih smola...
fusher- SPAMER
- Broj komentara : 3006
Lokacija : glavica donja
Registration date : 17.01.2011
Re: MUKE PO LAKIRANJU
evo neke slikice mog ficeka....ove dvje slike gdje je zlatni, to je prajmer za kovine, jer je cijeli fico oguljen do golog lima...ova slika novola je slika dihtmase koja se maze na varove, moze se i to vidjeti, kasnije prek toga ide crna zastita, hauba u fileru....
FILAVU- Aktivni Član
- Broj komentara : 154
Registration date : 21.05.2012
Re: MUKE PO LAKIRANJU
dali moze odicna farba od 8 km ostetit,zeznut spricu kojom se farba auto lak ?
vvvjj76- MODERATOR SPAMER
- Broj komentara : 1
Registration date : 11.01.2015
Re: MUKE PO LAKIRANJU
Kolega vvvjj76 prvo pročitaj pravila foruma i predstavi se pa tek onda pitanja i odgovori.
Zloćko- MODERATOR SPAMER
- Broj komentara : 6968
Age : 40
Lokacija : Spammergrad
Registration date : 14.12.2010
Stranica 1 / 1.
Permissions in this forum:
Ne moľeą odgovarati na postove.